DOA PENGIKAT KASIH SAYANG

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Khas buat pembaca "TANPA NAMA".

Masalah mereka dengan pasangan masing-masing dalam komen di blog dahulu.

1. Salam Capt, blh tak bagi doa pengasih jarak jauh untuk suami, masalah saya, suami saya bila dia berada di tempat kerja atau out station mmg takkan hubungi @ sms saya bertanya khbr, sebagai isteri apalah slhnya dia sms @ hubungi saya wpun sekejap... Bila dia ada di luar dia seolah2 lupa pada saya n keluarga... 

2. Salam ustaz... saya ada seorang kekasih dan kami berkawan sudah 3tahun. saya tahu dia wanita yang terbaik untuk saya tetapi sejak akhir2 ni perasaan sayang dan cinta saya pada dia tiba-tiba hilang, sedangkan dia x ada buat apa2 silap kepada saya. Ada tak apa-apa doa supaya perasaan cinta saya kepada dia datang kembali. Terima kasih.

3. sekiranya lelaki meminta dari hari ke hari... bulan ke bulan tetapi tidak mendapat apa apa atas alasan keletihan bagaimana???? bila si suami tidur di tmpat lain si isteri marah... bila tidur bersama si isteri buat mcm x wujud je... bagaimana??? mcm mana untuk menyelesaikan masalah tersebut...

4. mcm mne pulak somi yg sggp tido dgn handfon setiap hari seakan2 tido dgn kekasih hati tp isteri sendiri xdilayan..da masuk 6 tahun..mcm gantung xbetali..ape doa2 yg sesuai utk somi mcm ne..xnk pulak lepaskan isteri..

Amalkan ayat dari surah-surah ini, insyaAllah. Semuga Allah perkenankan doa hambaNya.

Banyak rumahtangga runtuh kerana hilang kasih sayang di tengah jalan walaupun pada awalnya dibina atas cinta yang suci. Pelik dan ajaib kerana setelah sekian lama berkasih sayang, tiba-tiba hilang perasaan kasih sayang terhadap pasangan masing-masing. Timbul rasa menyampah dan benci yang amat sangat. Jika terkena sihir berubatlah. Jika bukan disebabkan sihir mungkin faktor luaran. Berusahalah memperbaiki perhubungan itu serta berdoa dan bertawakal kepadaNya.

Mungkin kerana sebab-sebab tertentu yang mempengaruhi seperti ada pihak yang ketiga, cemburu buta, salah faham dan timbul tidak serasi dan bermacam alasan untuk berpisah.

Namun jika pasangan masing-masing kuat dan kental cintanya serta berserah kepada yang Maha Kuasa di atas segala ujian dan rintangan sebesar mana pun, ia mampu bertahan hingga ke akhir hayat.

Kasih sayang tergantung di Arasy

Dari Aisyah r.a. katanya, Rasulullah SAW bersabda, yang bermaksud, 

“Rahim (kasih sayang) itu tergantung di Arasy.” Katanya lagi, “Siapa yang menghubungkanku, menghubungi pula Allah akan dia dan siapa memutuskanku, memutuskan pula Allah akan dia.” (Hadis riwayat Muslim)

Seseorang yang mencintai Allah SWT dan Rasul-Nya, dia akan mencintai dan dicintai dan barang siapa yang tidak mencintai Allah SWT dan Rasul-Nya, dia akan pula mencintai dan dicintai.

Firman Allah SWT:

Sesungguhnya kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang dikehendaki-Nya, dan Allah lebih mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk. (Al Qashash: Ayat 56)


DOWNLOAD DOA (1) & (2) MP3 - KLIK

DOA PENGIKAT KASIH (1)





Maksudnya

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, nescaya Allah mengasihi kamu dan mengampuni dosa-dosa kamu.” Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.  

DOA PENGIKAT KASIH (2)


MaksudNya:

Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir. 

Wasallam.
Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment